PING introduceert G410 LST-driver met lagere spin, hogere MOI

PHOENIX (20 mei 2019): PING kondigde vandaag de uitbreiding van zijn G410-drivers aan met de release van de G410 LST, een high-MOI-driver die is ontworpen om een ​lage, stabiele spin te produceren met shot shaping-controle. De nieuwe multi-materiële driver is vanaf 30 mei beschikbaar.

“Met het enorme succes van de G410 Plus- en SFT-drivers die eerder dit jaar werden geïntroduceerd, voegen wij met genoegen het langverwachte G410 LST-model toe aan de line-up voor het zomerse golfseizoen”, zegt John K. Solheim, PING President. “Het kostte ons iets langer dan gepland, maar dat was alleen maar omdat onze eerste iteratie de G400 LST niet ten goede kwam. We hebben het ontwerp opnieuw aangepast om te voldoen aan onze prestatieverbeteringsnormen en zijn verheugd om de G410 LST-driver nu in de handen van de golfer te krijgen.”

“De driverkop is iets kleiner dan het Plus-model en de CG is zo geplaatst dat hij nog steeds extreem hoge vergevingsgezindheid biedt”, voegde Solheim toe.

Lage, stabiele spin

De G410 LST deelt de technologie met verplaatsbaar gewicht geïntroduceerd in het G410 Plus-model. De CG-positie is enigszins voorwaarts van de G410 Plus in alle drie de posities (draw, neutraal, of fade), wat leidt tot spin-reductie van ongeveer 200 tot 400 rpm, afhankelijk van de schachtkeuze en de swingsnelheid van een golfer. Elke gewichtspositie verschuift de CG-locatie met 1/10 “in elke richting vanuit neutraal, met invloed op de linker- of rechter richting waar de bal naar toe moet.

“De toevoeging van de beweegbare technologie in onze low-spin driveroptie stelt ons in staat om een ​​breder scala aan golfers te passen,” zei Solheim. “Een perfect voorbeeld is een speler met hoge swingsnelheid die een misser naar rechts heeft. In dat geval verbetert de combinatie van het plaatsen van het gewicht in de draw-positie en de lagere spin de dispersie aanzienlijk en dat leidt tot een verhoogde balsnelheid voor meer afstand.”

De gepatenteerde Dragonfly-technologie aan de binnenkant creëert een ultradunne kroonstructuur, waardoor gewicht wordt bespaard, wat wordt verplaatst naar de uiterste grens van het clubhoofd om de MOI met 3% te verhogen (vergeleken met de G400 LST) voor extra balsnelheid en vergevingsgezindheid.

De gepatenteerde lichtgewicht en aerodynamische aanpasbare hosel breidt zich uit van vijf naar acht instellingen, met loft (0, + 1⁰, + 1.5⁰, -1⁰, -1.5⁰) en liginstellingen (waaronder tot 3⁰ platter dan standaard) om de balvlucht te optimaliseren.

G410 LST driverspecificaties:

G410 LST-loftopties: 9⁰, 10,5⁰

Kopvolume: 450 cc

Hoofdgewicht: 206g

Zwaai gewicht: D4

Soa. lengtes: 45,75 “(PING Alta CB Red), 45,25” (PING Tour & Aftermarkets)

Verstelbaarheid van de loft: 5 standen: + -1.5⁰ (0, + 1⁰, + 1.5⁰, -1⁰, -1.5⁰)

Leugeninstelbaarheid: tot 3⁰ (standaard: 57.0⁰)

Aandrijfasoptie: PING Alta CB Rood (Soft R, R, S, X)

Verdere opties: PING Tour 65, 75 (R, S, X), Mitsubishi Tensei CK Orange 60 (R, S, X