GOLFPLAZA IS OFFICIAL GOLF RETAILPARTNER VAN HET KLM OPEN

25-05-2007-golfplaza.jpg

25-05-2007-golfplaza.jpgGolfplazA is official golf retail partner geworden van This is Golf. De organisator van het KLM open. Voor de komende 3 jaar zal GolfplazA daar vertegenwoordigd zijn. This is Golf en Golfplaza hebben een 3 jarig contract afgesloten voor 2007, 2008 en 2009 voor zowel het KLM ladies open en KLM open! GolfplazA zal op beide events vertegenwoordigd zijn met een prachtige winkel in het promodorp. Hier kunt u natuurlijk alles vinden op het gebied van de golfsport, zoals u ook van GolfplazA gewend bent. Op het heren KLM open heeft Golfplaza zelfs de beschikking over een drivingrange voor het testen van clubs.

GolfplazA, de grootste golfwinkel van Nederland met vestigingen in Eindhoven, Rijswijk, Best en Utrecht, staat al ruim 14 jaar bekend om de beste service en de allerlaagste prijzen. Deskundig en innovatief. Het is daarom niet verwonderlijk dat This is golf voor Golfplaza heeft gekozen.

Het KLM Ladies Open neemt al weer een paar jaar een vaste plek in op de kalender van de European Ladies Tour. Het toernooi werd voor het eerst in 1986 gehouden op de Hilversumsche Golf Club. Daarna werd nog elf keer op Nederlandse bodem gespeeld. Vorig jaar won de Française Stephanie Arriceau de titel op de Eindhovensche Golf. Ze bleef met 12 onder par de Duitse Anja Monke één slag voor en ging met een kleine €25.000 naar huis. De Eindhovensche Golf is ook dit jaar weer het toneel voor het KLM Ladies Open. Het is een van de oudste en fraaiste golfcourses van Nederland en behoort volgens kenners tot de beste 50 banen van Europa.

Het KLM Open 2007 is de 88ste editie van het Internationale Open Golf Kampioenschap van Nederland, ook wel Dutch Open genoemd. Het eerste toernooi werd gehouden in 1912 op de Haagsche Golf & Country Club en het is daarmee een van de oudste toernooien van de Europese Tour. Alleen het Frans Open (1906), Belgisch Open (1910) en Duits Open (1911) zijn ouder. Met de jaren werd de Tour in Europa steeds groter en professioneler en Nederland groeide daarin mee. Steeds meer prominente golfers meldden zich aan bij het meest prestigieuze toernooi in Nederland. Het vernieuwende concept van een uitgebreid ‘tentendorp' droeg bij aan de populariteit van het toernooi, dat zich hierdoor nadrukkelijk onderscheidde van de andere toernooien in Europa.

Na ruim tien jaar van afwezigheid werd KLM in 2004 wederom hoofdsponsor. David Lynn ontving als eerste de beker van deze hoofdsponsor gevolgd door de Spanjaard Gonzalo-Fernandez Castano in 2005 en de Engelsman Simon Dyson in 2006 op de Kennemer Golf & Country Club. KLM heeft zich tot 2009 verbonden aan het prestigieuze golftoernooi van Nederland. Dit toernooi trok afgelopen jaar door ruim 45.000 bezoekers! De verwachtingen voor dit jaar zijn véél hoger. Tickets zijn online te koop op http://www.klmopen.nl/.