Wilson komt met nieuwe superlichte D7 lijn

De nieuwe D7-lijn met RE-AKT-technologie zorgt voor snellere clubhoofdsnelheid en voor langere afstanden. Vandaag lanceerde Wilson Golf officieel de nieuwe D7-driver samen met de lijn van D7-houten en hybriden voor het seizoen 2019. Gemarkeerd door zijn superlichte ontwerp, biedt de D7-driver de houtjes en de hybriden golfers grotere balsnelheden voor langere afstanden en ultieme speelbaarheid bij het aanvallen van de green.

Met een clubhoofdgewicht van slechts 192 gram heeft de Wilson Staff D7-driver RE-AKT-technologie plus een combinatie van een superlichtontwerp. Ontworpen met het [K]omposite Crown design heeft de D7 een laag Dupont Kevlar® tussen koolstofvezel om trillingen te neutraliseren en een scherp en helder geluid en een ultiem gevoel te produceren.

“Het proces van het maken van de D7-driver begon met het ontwerpen van de vorm van het hoofd en het verwijderen van bijna 25 gram overmatig gewicht”, zegt Jon Pergande, Global Innovation Manager bij Wilson Golf. “Dit gewicht werd strategisch teruggebracht naar het hoofd met als doel het geluid van de driver te verbeteren en de balvlucht te optimaliseren met Dynamic Launch Control.”

Dynamic Launch Control positioneert strategisch de interne gewichten in elk hoofd om verschillende swingsnelheden te ondersteunen. De D7-driver is verkrijgbaar met de nieuwe UST-Mamiya Helium Series shafts die op Tour worden gebruikt. Lichtgewicht met extreme stabiliteit, de shafts zijn verkrijgbaar in A-flex (45 gram), R-flex (46 gram) en S-flex (57 gram). De nieuwe Wilson Staff MicroLite Lamkin-grip behoudt een traditioneel gevoel in een superlichte constructie.

Fairway Woods en Hybrid
Wilson Staff D7 fairway woods en hybride bieden een dramatische verandering in eerdere versies te beginnen met een head die is geïnspireerd op de input van Wilson Tour-spelers. “Door het verwijderen van overmatig gewicht en het veranderen van de structuur van deze clubs zien wij dat de D7-houten en de hybriden een significant betere prestatie leveren,” zei Jon. “Net als bij de D7-driver kunnen de D7-fairways en hybride sneller worden gebruikt met dezelfde inspanning om golfers de gewenste afstand te geven.”

De fairway-hout van de D7 is verkrijgbaar in drie loft-opties: 15˚ (3-hout); 18˚ (5-hout); en 21˚ (7-hout) – met dezelfde UST-Mamiya Helium Series-shaft en de Wilson Staff MicroLite Lamkin-greep zoals gebruikt op de driver. Linkerhandmodellen zijn verkrijgbaar in opties 15 ° en 18 ° graden.

De D7-hybride is verkrijgbaar in vier loft-opties (19˚, 22˚, 25˚ en 28˚) met de UST-Mamiya-shaft in A-, R- en S-flexes op 65 gram. De grip is de Wilson Staff klassieke Lamkin Crossline-patroongreep. Linkshandige versies zijn beschikbaar in loftopties op 19 °, 22 ° en 25 °graden.
De D7-driver, woods en hybride zijn beschikbaar op Wilson.com en bij golfwinkeliers en wel vanaf maandag 21 januari.