Wegwijs in golf met de NGF en Jumbo Golf & Hockey

De Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) en Jumbo Golf & Hockey gaan een vijfjarige samenwerking aan. Een ijzersterke samenwerking, naar eigen zeggen, met als leuze: ‘Samen maken wij golf nog leuker. Voor elk niveau en in ieder detail van prijs tot outfit en voor iedere prijs. Wij maken je wegwijs in golf.’

Bekijk hier een video met de toelichting van de NGF en Jumbo Golf & Hockey vanaf de golfbaan.

Jeroen Stevens, Directeur NGF, is verheugd over de samenwerking: “We zijn twee mooie Nederlandse merken die samen de golfsport gaan versterken en nog toegankelijker gaan maken”.

Sinds corona is de populariteit van de golfsport enorm gestegen. Sporten in de buitenlucht, op afstand, maar mét sociaal contact. In 2020 zijn maar liefst 40.000 nieuwe golfers gestart, van wie een groot deel in de zo gezochte ‘jonge’ leeftijdscategorie van 25 tot 50 jaar.

In de afgelopen jaren zijn veel producten ontwikkeld en ideeën uitgewerkt om de sport nog aantrekkelijker te maken voor onder andere deze relatief jonge doelgroep met weinig tijd. Zo wordt er gedacht aan een grotere differentiatie in de lidmaatschappen van golfclubs met flexibelere abonnementen. Ook zijn er programma’s ontwikkeld als de Open Golfdagen en Golfstart, die startende golfers begeleiden naar het behalen van een handicap.

Mensen denken nog steeds dat golf duur is

Volgens Bart van Pelt, CEO van Jumbo Golf & Hockey, heeft deze duidelijke toekomstvisie van de NGF gecombineerd met de ambitieuze groei van Jumbo Golf uiteindelijk geleid tot de lange samenwerking. “Voor ons is het belangrijk bij zo veel mogelijk golfers op het netvlies te komen. Ik hoop dat we door dit partnership nog meer beginnende en gevorderde golfers kunnen bereiken en verleiden om naar onze winkels te komen.”

Jumbo Golf & Hockey is met acht winkels de grootste retailketen in Nederland op het gebied van golfartikelen. Danielle Wallet, Directeur Marketing bij de NGF, is vanzelfsprekend blij met deze nieuwe partner. “We zien dat de drempel om te gaan golfen nog steeds hoog is. Mensen weten niet precies welk materiaal ze nodig hebben, welke kleding ze aan moeten en denken over het algemeen dat golf duur is.”

Vliegende start

Centraal in het partnerschap staat dan ook het wegwijs maken van klanten via deskundig advies over equipment. “Zo hopen we de beginnende golfer niet alleen een vliegende start te geven, maar ook voor langere tijd vast te houden aan de sport”, aldus Wallet. Franske van Hassel, Category Manager Jumbo Golf & Hockey, voegt daaraan toe dat “Jumbo Golf een partner is met een gigantisch assortiment, niet alleen voor de nieuwe golfer, maar zeker ook voor de golfer die heel serieus met de sport bezig is. We willen laten zien dat golf een sport is voor iedereen.”

De samenwerking tussen de twee merken zal onder andere tot uiting komen in gezamenlijke content creatie en activatie van de verschillende doelgroepen. Jumbo Golf & Hockey en de NGF zullen bijvoorbeeld samen optrekken om meer aandacht voor jeugdgolf te genereren, maar ook om producten als Open Golfdagen en Golfstart nog groter te maken. De campagne- en instructievideo’s van GOLF.NL zullen daarnaast doorvertalingen krijgen met branded content en product placement van Jumbo Golf & Hockey.

Een eerste voorbeeld hiervan is de lanceringsvideo waarin hockeyer Derck de Vilder (SV Kampong) en presentatrice, onderneemster én ‘golfinfluencer’ Moïse Trustfull laten zien dat golf voor iedereen is.