Het eerste golfnieuws

Tiger Woods lanceert kleding en schoenenlijn ‘Sun Day Red’ in samenwerking met TaylorMade na afscheid van Nike

Tiger Woods

Tiger Woods, een topatleet van Nike voor vele jaren, onthulde “Sun Day Red” en zijn nieuwe samenwerking met TaylorMade voorafgaand aan de Genesis Invitational-golftoernooi. Woods droeg tijdens zijn professionele carrière altijd de Nike-swoosh.

Tiger Woods zal er in het seizoen van 2024 anders uitzien, aangezien hij samenwerkt met TaylorMade om een nieuw kleding- en schoenenmerk te lanceren genaamd Sun Day Red.

De 15-voudig winnaar van een major onthulde de nieuwe samenwerking voorafgaand aan zijn eerste deelname dit jaar aan de Genesis Invitational, live op Sky Sports. Daar maakte Woods in 1992 als amateur zijn PGA Tour-debuut en is nu gastheer van het toernooi.

Sun Day Red, of SDR, vervangt Nike’s TW Collection als officiële kledingmerk van Woods, aangezien Woods vorige maand het einde van zijn 27-jarige partnerschap met Nike aankondigde.

“Ik heb in de loop der jaren veel geleerd en heb een leven lang ervaring met het aanpassen van mijn kleding en schoenen om beter te kunnen spelen, gebaseerd op de manier waarop ze zijn gemaakt”, zei Woods in een persbericht. “Er zijn dingen die ik je kan vertellen die niemand wist dat ik in de loop der jaren deed. Ik ben klaar om die geheimen met de wereld te delen.”

“Sun Day Red zal de liefde voor het spelen en concurreren belichamen, en we zijn voor mensen die die waarden delen, of het nu op de golfbaan of in het leven is. We zullen ons concentreren op het vooropstellen van de atleet bij de productbeslissingen die we nemen.”

Het logo van het nieuwe merk van Woods heeft 15 strepen, die elk van zijn overwinningen in een major vertegenwoordigen.

Het merk is een uitbreiding van de samenwerking van Woods met TaylorMade, met wie hij in 2017 een contract voor uitrusting tekende. Het betekent ook het einde van zijn associatie met het Nike-“swoosh”-logo dat hij droeg tijdens alle 82 van zijn PGA Tour-overwinningen.

De naam is een verwijzing naar de kenmerkende look van Woods: het dragen van een rode poloshirt tijdens de laatste rondes van toernooien. Het logo toont een abstracte tekening van een tijger die onder de knopen van de poloshirts staat, in plaats van op de gebruikelijke plek op de borst.

Het tijgerembleem heeft 15 strepen, die elk van zijn grote overwinningen tot nu toe vertegenwoordigen, terwijl de voortdurende associatie met de kleur rood komt doordat de moeder van Woods rood zag als een symbool van kracht.

Sun Day Red zal vanaf 1 mei verkrijgbaar zijn in Noord-Amerika, volgens de officiële website, die belooft “innovatieve sportkleding en luxe lifestyle-mode”. Het merk is van plan om te breiden naar dames- en kinderkleding en schoenen.

Het merk zal gevestigd zijn in San Clemente, Californië, en niet in het hoofdkantoor van TaylorMade in het nabijgelegen Carlsbad. Brad Blankinship is benoemd tot president van Sun Day Red en zal het dagelijkse beheer overzien. Hij werkte eerder bij merken als Quiksilver en RVCA.

David Abeles, CEO van TaylorMade, zei: “Dit merk staat op zichzelf. Het is onafhankelijk van TaylorMade en wordt gerund door een onafhankelijke groep leiders die deel uitmaken van mijn team – ik kan niet enthousiaster zijn – zodat we ons kunnen concentreren op wat er het meest toe doet bij dit merk.”

De eerste keer dat Woods met zijn nieuwe merk te zien zal zijn, is wanneer hij terugkeert naar de PGA Tour-actie op de Riviera Country Club voor de Genesis Invitational. Eerder deze maand werd hij bevestigd als een van de toernooivergunningen voor het Signature Event.

De 48-jarige heeft gezegd dat hij in 2024 het streven heeft om één toernooi per maand te spelen tijdens zijn terugkeer van plantaire fasciitis en een operatie aan zijn enkel afgelopen voorjaar. Woods miste vorig jaar door blessures drie van de vier majors.