Groei verkoop FootJoy Performance en Red Label Outerwear collecties

03-03-2008-fooyjoy_outerwear_001.jpg

03-03-2008-fooyjoy_outerwear_001.jpgFootJoy, the #1 Shoe and Glove, met een reputatie voor het leveren van ongeëvenaarde prestaties en kwaliteit, behaalt ook een groot succes met de sterk concurrerende golf outerwear collectie. FootJoy geniet een  #1 positie in het Amerikaanse outerwear marktsegment , en is het aanbod van outerwear produkten in Europa de laatste jaren blijven uitbreiden, om tegemoet te komen aan de specifieke wensen en voorkeuren van de Europese golfer.

Voor 2008, is de FootJoy outerwear collectie verder verfijnd, en heeft bewezen extreem populair te zijn bij FootJoy’s retail partners tijdens de pre-book. In Engeland wordt de lijst aangevoerd door de Men’s DryJoys Performance range, die gestegen is met een indrukwekkende 44 %, vergeleken met dezelfde pre-book periode in 2007, en de Women’s Red Label Range, gestegen met 50% over dezelfde periode, afgelopen jaar.

Binnen de Men’s DryJoys Performance collectie is het de Performance Light collectie geweest, die uitzonderlijk populair was. Vol met elementen als het lichtgewicht Sta-Dry SystemTM, meerdere waterproof stretch vlakken en twee jaar waterproof-garantie, zitten  er  regenjacks en regenbroeken in de collectie, plus regenshirts met lange en korte mouw, voorzien van een korte rits aan de voorkant.  Naast de meer winterse kleurenpaletten in zwart en antraciet, bevat de collectie ook stone blue en zandkleuren voor het begin van het golfseizoen in de lente.

De Red Label women’s collectie is enorm succesvol gebleken, sinds de start van de collectie, afgelopen jaar, en gezien de vraag naar de nieuwe collectie voor 2008, zal dit alleen maar stijgen. Opvallende produkten in de Women’s Red Label collectie zijn het mouwloze windvest in zowel zwart als lichtblauw, en het windjack  in wit, zwart en opvallend roze met witte en zwarte strepen.

Fred Westerdaal, general manager van Acushnet Nederland, en importeur van FootJoy, is blij met de voortdurende groei van de handel in outerwear: "Onze handel in outerwear in Europa groeit sterk, en de nieuwe kledingstukken zijn goed ontvangen door onze Footjoy retailpartners. Dit is terug te zien in de goede verkoopcijfers. We vertrouwen erop dat de nieuwe collectie enthousiast ontvangen zal worden door het golfpubliek, zodra die in de lente te koop is in de winkels."

FootJoy gaat door zichzelf te onderscheiden als een belangrijke speler in de outerwear markt,  nu steeds meer kritische golfers zich wenden tot de kwaliteit en de prestaties, die synoniem zijn voor FootJoy.

FootJoy®.  The #1 Shoe and Glove in Golf