Fortinet wordt Official Cybersecurity Partner van golf-event European Tour

Utrecht, 2 december 2021 – Fortinet, wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cybersecurity, maakt bekend dat het een meerjarige samenwerking is aangegaan met het golf-event European Tour. Als officiële Tour Partner en Cybersecurity Partner zal Fortinet zijn expertise en innovatieve beveiligingsoplossingen bijdragen ter ondersteuning van de digitale innovatieplannen van de Tour.

De European Tour is een van de grootste en meest complexe “Bring Your Own Device”-omgevingen in de sportsector. Dagelijks wonen tot maar liefst 25.000 fans, persvertegenwoordigers en andere belangrijke betrokkenen het golfevenement bij, dat volgend seizoen overigens wordt omgedoopt in DP World Tour. De European Tour omvat een seizoen van 47 toernooien verspreid over 27 landen.

Het beveiligingsplatform Fortinet Security Fabric voorziet in een uitgebreid reeks van geautomatiseerde en geïntegreerde beveiligingsoplossingen die van kracht worden voorzien van actuele bedreigingsinformatie en door AI ondersteunde security-services. Dit beveiligingsplatform biedt de organisatoren van de European Tour verbeterde mogelijkheden voor beveiligingsanalyses, rapportage en incidentrespons tijdens toernooien en stelt hen in staat om een zero trust beveiligingsstrategie te hanteren.

De European Tour maakt daarnaast gebruik van een hybride cloudomgeving voor zijn wereldwijde kantoren en ondersteunende diensten voor golftoernooien. Dankzij de samenwerking met Fortinet kunnen de organisatoren van de Tour een beroep doen op de adaptieve oplossingen voor cloudbeveiliging van Fortinet. Deze bieden geavanceerde beveiliging, uitgebreid overzicht en grip op alle cloudomgevingen van de Tour en versnellen de operationele processen.

Michael Cole, chief technology officer bij de European Tour: “De afgelopen jaren hebben we als eerste het ‘tournament-as-a-service’-concept uitgeprobeerd. Dit concept combineert intelligente en verbonden golfbaansystemen met een cloudgebaseerde smart city-oplossing die naar elk toernooi kan worden uitgerold. Naarmate we dit concept verder in de praktijk toepassen zal de op de Security Fabric gebaseerde platformaanpak van Fortinet het beheer, de monitoring en de flexibiliteit van deze complexe activiteiten verder verbeteren. Daarmee kunnen we betrokkenen, van fans en persvertegenwoordigers tot partners en spelers een uitmuntende en veilige ervaring bieden.”

John Maddison, executive vice president Products en CMO bij Fortinet: “De European Tour biedt zowel de fans als golfspelers van wereldformaat een geweldige ervaring. Als Official Cybersecurity Partner van de European Tour zullen wij onze diepgaande expertise en innovatieve cybersecurity-oplossingen naar de golfwereld brengen. We vinden het geweldig om samen te werken met de European Tour en zijn tempo van digitale innovatie te versnellen met behulp van de Fortinet Security Fabric. Dit platform staat garant voor uitgebreid overzicht, naadloze integratie en fijnmazige grip en automatisering.”

Max Hamilton, commercieel directeur van de European Tour: “Met het oog op de uitgebreide en continue transformatie van het technologielandschap van de European Tour waren we naarstig op zoek naar een nieuwe partner die onze investeringen kon beschermen en ons qua technologie aan de voorhoede van de sportwereld kon houden. Technologie speelt een cruciale rol bij het moderne golf. Het innovatievermogen en de expertise van Fortinet versterken ons vermogen om met succes een veilige ervaring te bieden. Dit is in alle opzichten een hechte samenwerking die blijk geeft van onze sterke zakelijke opmars.”

Over de European Tour group
De European Tour group legt de lat op het gebied van golf voortdurend hoger. Dat doen we op basis van onze kernprincipes innovatief, inclusief en wereldwijd. Innovatief: We stimuleren innovatie binnen de golfwereld door de ontwikkeling van bekroonde content en baanbrekende toernooiformaten en met de inzet van de laatste technologie en innovatieve manieren om liefhebbers bij het spel te betrekken. We erkennen de noodzaak om het golfspel te moderniseren voor de toekomstige fans, en streven ernaar om nieuwe doelgroepen aan te trekken met respect voor de traditie van onze sport. Inclusief: We staan voor inclusiviteit en verwelkomen iedereen met een voorliefde voor golf. We zoeken actief de samenwerking op met teams van vrouwelijke spelers en golfers met een beperking, en lichten mensen voor over de gezondheidsvoordelen van het golfspel. Wereldwijd: Sinds de oprichting van de European Tour in 1972 hebben spelers uit 37 landen toernooien gewonnen. Onze live uitzending bereikt wekelijks ruim 490 miljoen huishoudens in meer dan 150 landen en verzorgt meer dan 2.200 wereldwijde zenduren per evenement. We worden daarnaast gesteund door veel van ’s werelds meest vooraanstaande merken, waaronder Official Partners als Rolex, BMW, Callaway, DP World, Emirates, Workday en Zoom. De European Tour group organiseert daarnaast de Challenge Tour, waarin golfspelers ervaring kunnen opdoen om zich voor te bereiden op de European Tour, en de Legends Tour (voorheen de Staysure Tour), een professioneel golftoernooi voor mannelijke leden van 50 jaar en ouder.

De European Tour group is daarnaast management partner van Ryder Cup Europe, de instantie die samen met de PGA of America de grootste teamcompetitie in de wereld van golf organiseert: de Ryder Cup.