Tiger Woods heeft opnieuw een product gelanceerd met zijn merk Sun Day Red, en het heeft de nodige opschudding veroorzaakt. Dit keer gaat het om een limited edition golfbalmarker, met een prijskaartje van maar liefst 50 dollar. Fans hebben op sociale media massaal gereageerd op deze nieuwste toevoeging aan zijn merkcollectie, en ze zijn het over één ding eens…
“Hoeveel?!”
Ja, je leest het goed – vijftig dollar voor een balmarker. De limited edition markers zijn verkrijgbaar in vier kleuren: blauw, roze, groen en paars, en komen verpakt in een stijlvolle opbergcase. Maar ondanks het fraaie ontwerp is het vooral de prijs die fans verbijstert.
Volgens de officiële Sun Day Red-website is de marker “gemaakt van hoogwaardig metaal en voorzien van het iconische Sun Day Red™-logo.” De aandacht voor detail en de hoogwaardige afwerking worden benadrukt als de reden achter de premium prijs. Toch vinden veel fans het maar moeilijk te rechtvaardigen.
Hier is een greep uit de reacties van golf fans op X (voorheen Twitter):
- “Is Tiger serieus?”
- “Love Tiger, maar ik sla deze over.”
- “Zal ik dan maar gewoon een munt van 25 cent gebruiken?”
- “Aprilgrapje? Dat hoop ik!”
Sun Day Red’s Ambitieuze Start
De lancering van deze balmarker volgt kort op de opening van de eerste Sun Day Red pop-up winkel, afgelopen maand bij de beroemde Pebble Beach Golf Links. Woods startte Sun Day Red eerder dit jaar, na zijn breuk met Nike Golf na een samenwerking van maar liefst 27 jaar.
Hoewel de nieuwe onderneming veel belangstelling wekt, heeft Woods zich recentelijk ook in juridische geschillen gemengd. Vorige maand kondigde Sun Day Red aan ‘met tegenzin’ juridische stappen te ondernemen tegen een ander bedrijf dat, naar verluidt, golfers op hun website heeft gezet om zo hun aanwezigheid in de golfmarkt te vergroten.
Wat is Volgende voor Tiger?
Tiger Woods, momenteel 48 jaar, is door een zesde rugoperatie nog steeds aan het herstellen en staat tijdelijk aan de zijlijn van het PGA Tour-circuit. Zijn doel is om rond de feestdagen weer op de green te staan, mogelijk samen met zijn zoon Charlie Woods tijdens het PNC Championship. In 2024 speelde Woods in alle vier de majors, maar miste hij drie keer de cut en eindigde hij als laatste van de spelers die de cut haalden bij The Masters.
De lancering van de balmarker zet vraagtekens bij Woods’ doel om de golfsport toegankelijker te maken. Zal deze premium marker de verwachtingen waarmaken, of zal het uiteindelijk slechts een collector’s item worden voor zijn meest toegewijde fans?